Eco

Jag har alltid vurmat för ekologiska råvaror och mat, gärna närproducerad om det finns! Jag tycker det är en del av en logisk kost. Nu när jag pluggat blir det väl si sådär med att välja mycket ekologiskt :/ Men vissa eko-saker följer alltid med i kassen ändå: Kung markattas eko dinkelpasta tricolore, alltid all buljong och soja jag har hemma, bönor och linser etc, minimjölken då det finns eko, potatis och bananer. Närproducerade grönsaker är jag ett riktigt fan av och köper på mig när det finns :)


God mat börjar med bra råvaror av bra kvalité!
Eftersom jag är en "miljöbov" med mitt bilintresse, så tar jag igen det genom att försöka ta hand om jorden på andra vis ;) Alla får vi göra någon del ^^ Som idag när jag skulle köpa rengöring till WC, då tog jag en miljövänlig ECOcare trots att det skiljde mycket på priset. Det kändes som om det var värt de pengarna =)

När jag börjar jobba igen, ska jag gå tillbaka till miljövänligt/ekologiskt tvätt- och sköljmedel :)


 
Kärt barn har många logotyper :P


Kommentarer

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0