Nightmares

Jag drömde mardrömmar imorse... Jag har drömt en av dessa drömmar flera gånger tidigare...
Jag undrar varför det är så, att man kan drömma nästan exakt samma dröm flera gånger med endast små modifikationer. Den första handlade om att jag var fast och jagad på en färja, en sådan som går ut till ön där vi har huset i Norge, bara modell myycket större... Jag klättrade i konstiga rum, kände mig jagad. Kikade ut genom gluggarna och såg bara ett svart, mordiskt hav som slog upp emot båten. Jag kände att jag aldrig kommer att ta mig av denna båten, aldrig kommer jag komma iland igen. Men jag ser att vi börjar närma oss land, vi är vid en kaj. Jag hittar någon konstig öppning så jag hamnar i fronten av färjan, på utsidan och hoppar ut i vattnet... Sedan vaknade jag till och slutade drömma den mardrömmen.

Men då tog nästa vid. Drömmen som jag minst drömt 3-4 gånger tidigare. Det är jag och ett gäng med tjejer och en kille. Killen har varierat i varenda en, beroende på vilka jag har runt mig för tillfället. Vi är ute och går och hittar ett gammalt hus som vi tycker verkar häftigt, så vi går in. Men här snackar vi huset från helvetet! Först verkar allt normalt i de första rummen vi kikar igenom. Så det finns ingen tanke om att kolla på utrymningsvägar. Men jag är den som först ser att saker och ting inte är som det ska, det ligger folk i sängarna och jag säger till mig själv i drömmen att jag varit med om detta innan och de är levande döda som när som helst kommer leva upp och deras måltavla är oss...

Jag panikspringer till ett fönster, igenspikat. Men jag får på något panikartat sätt upp detta jäkla fönster och trots att det 2-3 våningar högt så hoppar jag ner på gräsmattan, som först såg normal ut, men så fort jag landat så är det som träskmark och jag kan nästan inte röra mig. Hör hur den levande döda familjen som just då befinner sig på bottenplan skriker och säger att "En har rymt, ta henne!" Sedan börjar det om med att jag är i huset igen. Jag träffar på den "felande" bland de levande döda, en som är snäll, som tycker om mig, korkad som denne är så leder han mig och gänget rakt ut ur huset och vi lyckas rymma, vi springer och springer och springer och jag vaknar helt anfådd...


Kommentarer

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0