Eczema and rosacea...

Ja, detta är min vardag...
Började med böjveckseksem som barn med allergier mot katt och gräs...
Sedan i gymnasiet fick jag en allergishock och vips tålde jag varken pälsdjur, tomater, fisk, jordgubbar etc etc. Jag fick även utslag/vätskande eksem över hela kroppen, och fjällade hud vareviga dag oavsett vad jag smorde in mig med. Jag hade så ont i huden vissa dagar att jag knappt kunde röra mig. För detta fick jag starka allergitabletter som gjorde mig alldeles dåsig = jag somnade på lektioner etc. Detta plus salvor för flera hundratals kronor i månaden gjorde ingen nytta. Jag mådde så dåligt under gymnasiet pga detta så det kan ingen aning. Paradoxalt nog så var det ändå något av den bästa tiden i mitt liv. Men efter ca 3-4 år så minskade symtomen något och jag blev litet "bättre" Men nu var huden förstörd efter alla salvor, så nu för tiden så tål jag inte värme, solljus, stress, stark mat osv. Då får jag problem med eksem och rosacea. Hemska plitor som ser ut som finnar, men det är det inte. Men efter att ha googlat på rosacea, så inser jag att jag inte har de värsta symtomen. Vilket jag är tacksam för!! Men ändå... Min rosacea återfinns i nacken och ibland kommer det några i ansiktet, främst på kinderna...

Men det jag tycker är hemskt är att jag inte kan sola som förr eller att jag inte tål att bli varm eller ens litet svettig. Då får jag väldiga utslag och utbrott... Åh vad jag önskar att detta kunde försvinna eller minska. Jag har blivit bättre innan, så nu kan jag väl få gå vidare igen? Uscha, jag ville bara skriva av mig litet tror jag!

Har ni läsare några bekymmer med huden som ni känner obehag/olust över?
Nu ska jag sova!
Pûss

Kommentarer

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0