Kära dagbok...

Idag har det varit en könstig dag!

Jag har suttit och tänkt på Norge idag. Suttit och funderat på om jag inte ska flytta tillbaka dit och "börja på ny kula" där. Ja, när världen går så utför så får man tänka på vilket land man har bäst förutsättningar i. Och det har jag nog "hemma" i Norge... Men då är det ju det att jag växt upp till största delen i sverige, jag tänker på svenska, handlar på svenska och skriver på svenska ;-)
Jag kan Norska i tal/förståelse. Men mindre bra i skrift =P Jag skriver "på svenska" Alltså, med det menas att de i norge har en annan ordföljd etc.
Det är så lustigt! När jag gick i skolan här i sverige blev jag alltid kallad norskjävel, åk hem till ditt land =P
När jag sedan kom upp till norge och yttrade något svenskt ord blev jag kallad för idiotsvenske, dra hjem!
Bara en rolig parantes ;-)

Men vad skulle jag sakna från Sverige?
Ganska mycket skulle jag tro. Kanske mest ytliga saker, men även annat...

1) Tradera -> Alla vill inte sälja till andra länder...
2) Svensk shopping -> EB games, Gina Tricot, JC, Pondus, Indiska, NK, Lush, MQ Kungsbacka...
3) Svensk mat -> All vegetarisk mat, billiga grönsaker, alla köttsorter som inte finns, dålig utbud av allergimat...
4) Svensk Tv -> 5:an, 3:an, 6;an och svenska MTV
5) Cruisingar -> Denna bilkulturen är inte lika stor/rolig i Norge
6) Närheten till Danmark eller Tyskland
7) Möjlighet att äta ute utan att bli ruinerad
8) Att alla vänner/familj och bekanta blir så långt borta.
9) Alla sköna svenska skvallerblaskor

Det ni ;-)
Jag börjar halvseriöst och slutar bara i mitt ytliga skrivande igen =P
Nu ska jag söööva!


Kommentarer
Postat av: Niklas

Inte flytta :O :(

2008-10-12 @ 11:39:55
URL: http://zejiro.blogg.se/

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0