Ginger Beer

Är hemma idag med, första dagen som börjar likna en frisk Maria. Huvudvärken är närvarande (som vanligt i det sista :() men jag försöker chilla ner, så jag lyssnar på ngt av det finaste öronen kan få: Queen/Freddie Mercury. Just nu är det albumet Flash Gordon, riktigt coolt album. Passar mig just nu! Jag håller på att diska och plocka. Sedan tänkte jag ställa mig och laga lunchlådor för hela veckan. Har så mycket mat som är på gränsen och jag hatar att kasta mat, så det får jag laga till idag.

Kok 1: Fläskgryta med ris
Kok 2: Ost och broccolisoppa
Borde inbringa 4-5 dagars mat :)

På tal om mat så lagade jag världens mest underbara rätt igår kväll! Jag vaknade i onsdags och hade ett recept klart i huvudet och igår fick jag testat det. YUM! Lyxräkor i vitvinssås med jättepasta. Slängde bara i smör i en såskastrull, pressade i rödlök så att det inga bitar skulle bli. Lät detta bli gyllene, tog i pyttelite mjöl, på med vispgrädde (vitvinssås ska vara gräddig ;)) lät det koka ihop, hade i salt och vitpeppar och fisksås. Pyttsade på hummerfond och vitvin och vispade hela tiden i såsen. När pastan var färdig lade jag i lyxräkorna i såsen så de blev varma och serverade genast.
Gud så gott det var! Har rester som ska avnjutas snart.
Till kvällen tänkte jag slänga ihop min berömda pastasallad så att inte ruccolan blir dålig :)

Haha, mycket mat :P

Kommentarer

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0