Cursing

Jag har nu gluttat färdigt på min Tintin-box, allt det goda har ett slut! Men oh vad jag älskar den serien! Kapten Haddock är ju bara för grym för att vara sann. Alla hans uttryck är ju bara såå minnesvärda :P Nu kommer man ju typiskt nog bara på en brakdel av dessa men ^^

"Anfäkta och anamma"
"Apsvansade analfabeter"
"Stormar och orkaner och tusen tyfoner"
"Alabasterskalle"
"Vid alla söndagsseglare"
"Krabbsaltade tångräkor"
"Sötvattenspirater"
"Riv mina råsegel"
"Sabotörer och pestråttor"
"Vid alla nedlusade sopprötter"
"Pottsorkar och palsternackor"
"Vid alla salta sillar"
"Kölsvin"
"Jag ska möblera om ditt tryne"


Ah, sicken serie, lätt en av barndomens favvisar. Glad att jag har den och kan se den om och om igen!
Nu har jag städat färdigt, imon kommer H och nu ska jag sova :)

Kommentarer

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0