Elderly

Idag missade jag min vanliga buss hem och tvingades ta en senare buss. Kändes halvtungt, men så började en man som också stod och väntade prata med mig. Han bröt på norska och först tänkte jag, vilken pajas! Men han var verkligen jättetrevlig.

Jag är inte den som är den, jag pratar och är trevliga mot de som är det mot mig oavsett etniskt ursprung eller socialstatus etc. Han frågade artigt om han fick knäcka upp en öl och vad skulle jag ha emot det? Efter en stunds pratande frågar han mig hur gammal jag är, varvid jag svarar. Han säger då till mig att jag upplevdes äldre i själen och att jag kunde mycket för min ålder. Jag har inga problem med åldersskillnader, tvärtom är det bara spännande och lärorikt! Alla åldersgrupper har ju sina kunskaper och erfarenheter!

Känner mig litet smånöjd över detta möte som kanske många skulle ryggat tillbaka för. Man lär sig något nytt varje dag och idag lyckades vi med det med ;-)

Tänk på det!


Kommentarer

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0