Nice girlfreind I am :D

Phew!

Idag har jag tvättat killens nya bil på utsidan och tvättat den så in i helvette noga inuti ;) Tog också tireshine på däcken, så hon är fin som faan nu!!
Fattas bara att dammsuga golv/bagageutrymme, tvätta och smörja skinnklädseln/skinnratten/damasken och se om det finns några fläckar i tyget i tak/sidor/golv som behövs skrubbas bort och skrubba rent golvmattorna. Sedan är det världens mest shiny bil :D Är jag inte en snäll flickvän? ^^

Annars har det inte hänt så mycket idag... Har mest ägnat dagen till att superputsa på nya bilen. Än en dag håller jag kaloribudgeten med råge :D Känns skönt att veta att man faktiskt klarar av det. Och mätt är jag och god mat käkar jag. Ja, bara att räkna och blir det minus, ta en promenad så det blir mindre på minuskontot. Och om man går över budgeten någon gång, så gör det inte något för det jämnar kanske ut sig med en annan dag. Man får inte se allt som snedsteg och misstag och ta illa vid sig och börja bli osäker :)

Idag började jag även ta tillskott av omega 3 då jag inte äter så mycket fisk som jag önskar.
En annan finemang grej jag har hittat som jag tar titt som tätt är drycken Celsius (som ÄNTLIGEN börjat säljas på MAXI här :D) En hel burk på 355 ml innehåller bara 10 kcal (!!!) och sägs också förbränna kalorier. Den där sista biten vet jag väl inte, men, men... Det bästa är ju att man kan ta sig något gott att dricka utan att spräcka budgeten! Hittills har jag testat: Cola, Strawberry/Kiwi och Vilda bär. Colan är klart godast av dem hittills ^^ Nästa gång jag är och handlar ska jag testa att köpa de 2 sista smakerna.

Sedan har jag även beställt hem mirakelnudlar, ska bli så gott att kunna unna sig att äta något som påminner om pasta men inte har alla dessa kalorier! Jag äter givetvis kolhydrater, men inte så mycket då det är mycket "tomma kalorier". Så det ska bli kul att testa dessa, jag menar 100 gram mirakelnudlar ger 5 kcal (!!!) och ska tydligen vara väldigt mättande. 100 gram vanliga risnudlar/glasnudlar ger ju 350/360 kcal :S Så skillnaden är ju enorm!

Jappjapp!

BTW! En annan sak jag blivit förälskad i är Grok =)
"Ostchips" gjorda på Grana Pandana som jag brukar ha i mina sallader. Jättegott sätt att pigga upp en sallad och få litet variation med. För den pysslige går det ju göra egna ostchips ^^

Nej, nu ska jag ta kvällspromenad med vovven!
Höres imon, peace out ;)

Kommentarer

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0