Easter bunnies

Hej!
Vilken påsk jag haft =)
Vi tar allt i kronologisk ordning:
Som sagt så skulle vi ju dra oss emot Elmia i Jönköping på långfredags morgon. Det var hårt att gå upp så tidigt för jag hade suttit och målat naglar, lagt en over night inpackning på huden etc. Så jag somnade ngt senare än jag hade tänkt... Oups, my bad! Men jag skulle ändå inte köra, så det var bara att snooza litet i bilen. H, hade sällskap av Lillen som tur va ;-)

Så jag vaknade upp när vi stannade till i Falköping, där blev det en lyxig frukost med macka, wienerbröd och ett glas mjölk. Sedan såg jag en nyhet på macken: Ahlgrens husvagnar. Detta var man ju ara tvungen att testa, så det blev dem och en flaska vatten. Såklart går det inte många km förrän jag somnar till igen... Jag är en riktig sovdocka när det kommer till bilresor =P Nästa stopp var parkeringen på Elmia, i år fick vi platser kanon nära! Förra året fick vi ju fan gå hur långt som helst. Gött!

Vi kom 30 minuter innan öppningstid, och hamnade låångt fram i kön. Så iår var rena drömläget! Det är alltid lika spännande när man är på G in på mässan. Vi plöjde först igenom chopper/mc hallen. Mycket snygga byggen där måste jag säga! Och jag är inte en mc-människa! Sedan gick vi in i "min" hall =D Fylld med gamla bilar <3 Vart jag än tittade så var det en goding som stod och ropade "kööp mig" =P Temat för iår stog i samma hall: Bilar som varit med i filmer.
Vad sägs om bilar som: Kitt, Vanhedens Impala, Blues bros. bilen, Eleanor mustang, en Fast Furious bil, Alvin & chimpunks bilen, General Lee etc... Vi mötte även upp H's syrra med pojkvän som vi gick ut och åt med senare på dagen. Det blev litet Jensens böfhouse och detta var nog bland det godaste jag ätit på ett bra tag! Mumma, detta måste  vi äta i Gbg nästa gång vi är där =) Supergoa människor som jobbade där med!
Så jäkla go dag, med världens väder!


Så till lördagen. Vi satt långt om länge och funderade på vad vi skulle göra. Men det löste sig nästan av sig själv, för efter vi såg en behind the scenes på Monsters vs. Aliens så blev det sagt att nu ska vi se våran första 3D bio.
Jag hade väl inte såå höga förväntningar, man har ju hört om 3D innan som inte varit sådär jätteimponerande.
Men boy oh boy, det fick jag äta upp ;-) Skithäftigt verkligen! Mna fick några spejsade Buddy Holly glasögon som man skulle ha filmen igenom. Det började med att man får en pingisboll rätt i ansiktet, det kändes så verkligt att man backade för att inte få bollen i huvudet! Riktigt häftigt! Superbra film, som ska ses på engelska! Och 3D?! Ja det blir det massa mer av i framtiden för våran del =) Efter bion åkte vi till Ica Focus för att köpe litet najs grillmaterial. Jag tog vegetariska tzay spett och killarna ville grilla kyckling. Så på en brygga längs kusten grillade vi och njöt medan solen sakta gick ner. Undebart verkligen! Sååklart glömde jag kameran =S

Söndagen blev lugn och skön! Vi käkade pizza, skruvade raptor, åkte raptor, knuffade raptor... Bäst vad det var (typ 1 mil ifrån gården =S) så lade raptorn av och vägrade starta igen. Batteriet var dött och eftersom raptorn har bränsleinsprutning så drivs detta av elen = hon ville inte starta. Så vi fick bogsera henne efter volvon... Japp, det ska alltid hända intressanta saker när vi är ute. Tihii ;D


Bilder från Elmia:

Kitt från Knightrider

Undebart vacker Cuda AAR

DMC DeLorean från filmen Tillbaka till framtiden


Vad gjorde ni alla andra i påsk? Var det mys, jobb eller nån fin resa kanske?
Berätta gärna =)

Kommentarer
Postat av: Leia

Så skönt att det gick bra i alla fall så att det inte blev värre! =)

Haha, har inte heller fått färga förut. Fast så för typ 2 dagar sedan sa han att vi skulle åka & köpa färg. :D

Kul.



Skönt att man kan inspirera andra att göra sådana tråkigheter. Haha.

Hoppas du får en fin kväll! Kramsi

2009-04-13 @ 21:02:45
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Ayla Catpaw

"Sv; Jag önskar att jag hade en blender eller en stavmixer så jag med kunde göra smoothies! Finns ju inget godare att starta/avsluta dagen med! Hehe det låter kanon det =)

Mja, om jag orkar skaffa en schysst header nån gång så ser det säkerkligen bättre ut men :)



Vad fint du sminkade dig! Ögonen blev jättefina ^^ "



Haha jaa, jag föredrar blendern som vi har (typ lite större blad) så att man inte måste tina de frysta frukterna så mycket, det blir så sorbet-aktigt! Med stavmixern blir det mer krämigt och då känns det lite mer som att man bara äter fruktyoghurt typ, haha. :P ;(

Men ja, det är definitivt värt att investera i, sjuuukt gott och sjukt nyttigt också. :D

Och haha aww men det är ju rätt lätt att göra, bara man kollar på typ designadinblogg och så ju! ^^

2009-04-13 @ 21:13:50
URL: http://ayla.blogg.se/

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0