Konbanwa!

^^,
Jag är såå sugen på att lära mig japanska!
Har redan med mina olika japanska animéboxar lärt mig några söta ord =)

Konnichiwa - Goddag
Konbanwa - Godkväll
Ohayoo - God morgon
Ohayoo gozaimasu - God morgon (med mer respekt)
Watashiva wa Mariah desu - Jag heter Maria
Kurisumasu - Julen
Tomodachi - Vän/kompis
Namae - Namn
Hai - Ja
iie - Nej
Sumimasen - Ursäkta
Gomen Nasai - Förlåt
Sukoshi - Litet
Ichi, ni, san, yon, go, roku, nana, hachi, kyuu, juu - 1-10
Irasshaimase - Välkommen
Kudasai - Please
Arigatoo - Tack
Kore wa - Den här
Ima - Nu
Ashita - Imorgon
Kanpai - Botten upp
Genki desu ka? -  Hur mår du?
Nani? - Vad?
ii - Bra
Doo? - Hur?
Totemo - Väldigt
Muzukashii - Svårt
Omoshiroi - Intressant
Joozu - Skicklig
Heta - Oskicklig
Suki - Tycka om
Kirai - Inte tycka om
Yoku - Ofta
Mettani - Sällan
Mimasu -Títta
Tabemasu - Äta
Doko ni? - Vart?
Sayoonara - Hejdå

Och med det avslutar jag dagen ^^
Japanska är så fruktansvärt vackert <3

Kommentarer

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0