Tv-spelandet

Ja, som ni kanske förstått så är jag en såndär tv-spels intresserad typ. Inte skrivit så mycket om det än. Men är rätt så ny med bloggandet än =)

Mitt tv-spels intresse startade tidigt, min mamma spelade hemma. Och när jag blev en 3-4 år började jag lira Ice Climber och Mario bros. Askul, spelen var så lätta förr i tiden. Inte en massa engelsk text, vilket gör att man kan börja i tid ; ) Mamma som fortsatte med tv-spelandet (och gör än) gjorde att vi hade nya spel hela tiden. Bästa jag visste var att sitta och se på när hon spelade alternativt att vi spelade ngt multiplayer. *pinball *bubble bobble *zelda etc.
Roligast har jag haft med Super Nintendot, Nintendo 64at och mina otaliga Game Boys ^^


Idag 20 år senare har jag snart 250 tv-spel och snart 30 konsoler. Fattas litet på Sega fronten, har skamligt nog inte en enda konsol från Sega. Sugen på en Dreamcast och ett Master System. Men jag letar efter ett som är komplett i kartong = litet svårare och litet dyrare...

Nintendo <3


Kommentarer
Postat av: Chatrine

Nintendo is the shit... <3

2008-07-21 @ 23:37:11
URL: http://gluttgirl.blogg.se/
Postat av: Mariah

Chatrine

Ofcourse =D

2008-07-22 @ 00:15:01
URL: http://nintendoandme.blogg.se/

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0