Såe!

Nu är det färdigt, en massa blodprover är tagna. 5 stycken rör för att vara exakt ;-)
Och nu fick jag en remiss till en privatklnik (öron näsa hals) för att kika på de svullna lymforna. Iom att jag haft dem i 1 år och 7 månader. Bra att få svar om gluten och laktoset också, har bara aningar som det är nu.
Gud, ska äta något snaskigt nu innan jobbet. Tar nog bilen till jobbet idag, ska ut och handla litet efter jobbet tror jag. H är på väg hem från Norge =D Och klockan halv 10 ikväll då är jag ledig i 3 dagar =D
Näe, nu vart jag rastlös!

*Köss

Kommentarer
Postat av: Jonna

jo, vad jag såg på korten så ser det ju ut som samma häst ganska så exakt. om du har vägarna förbi borås någon gång sen, så får du jättegärna komma och hälsa på :) han har världens bästa minne, så han kommer säkert ihåg dig. som du säger, så är det det där med hans ögon, det var en av anledningarna till att vi köpte honom, just för att han har så klok och ärlig blick, och man ser verkligen vad han tycker och tänker om man kollar honom i ögonen!

jaså, tycker du det? jag som alltid fått intrycket av att han trivdes ganska bra på ridskolan, just för att han är så social och så. hemma ska han ju alltid hälsa på alla och så, alltid ha allas uppmärksamhet. men sen har vi ett ganska litet stall, det är bara 4 boxar, varav vi har 3 av dom själva, sen är det min moster med hennes häst. sen är min andra ponny hemma för försäljning just nu (,som Pyssling HATAR för att det är min nya) plus ett halvblod som är på bete. så det blir ju inte så mycket olika människor i vårat stall, och inte överdrivet mycket spring heller, särskilt inte om man jämför med en ridskola.

jodå, han lever än. och många fler år ska det bli. tänkte vi ska slå världsrekordet, som ligger på 62 år. visserligen var detta en hamnsponny som levde i london runt 1770-1830 någon gång.. kommer inte ihåg de exakta årtalen, men ändå. frågan är väl mer hur bra koll dom hade på den tiden..? :P men det vore nåt att försöka slå, tycker du inte? (:



jo, han har själv bestämt att han ska vara kvar hos oss. och efter att jag hämtade hem honom när vi försökte göra oss av med honom, så lovade jag honom att han ska få vara hos oss tills hans dör. vet inte om han förstod vad jag sa, men kanske innebörden av det. han är trots allt en väldigt smart häst :) som jag sa innan så är du väldigt välkommen att hälsa på om du skulle vilja, han skulle säkert bara tycka det var kul (:



oj, bitas, sparkas och sånt känns inte alls som den häst vi har hemma i stallet nu. nu är han alltid så snäll och glad så, står alltid i boxdörren och vill komma ut, med spetsade öron, alltid lika posetiv och nyfiken på vad som ska hända. visserligen har han ju personlighet, och älskar att leka. gjorde misstaget en gång att lära honom att man kan jaga varann i hagen, som en lek då. han älskar det, och det är många gånger jag har fått ångra det bittert när man jagat runt honom i hagen i över 30 minuter för att få in honom och rida lektion eller nåt, när man har en tid att passa. de dagarna har han varit väldigt billig kan jag säga, typ 75% rabatt på reapriset :P haha. men för det mesta är han den underbaraste som finns, som du säger, han är ens bäste vän. känns konstigt att säga så om en häst, men det är verkligen så, fortfarande.



ja, det kommer nog bli bra när han blir inkörd. slipper jag belasta framben och rygg så mycket genom att rida honom. för att ställa av honom och låta honom bli pensinär, det är inte att tala om. han skulle bli såå deppig då. det finns inte i hans värld. dock har han blivit väldigt mycket piggare och hetare ute de senare åren. är som att han ska visa att "jag är minsann inte så gammal, fortsätt rid och träna mig". han har börjat bocka och resa sig och sticka och grejer, går och tacktar och går i värsta spanska skritten, i sidled bara för att han inte får galoppera för fullt hela tiden. sånt där med att man är gammal och ska ta det lugnt vet han inte vad det är. men jag har inget emot att han är sån, vet vad han gör och inte gör och han kan alla rundorna utantill ändå och vet vart han ska stanna sen, så om han sticker ibland gör mig inte något, det är bara kul att han har kvar sin energi och livslust :)



får hoppas han blir såpass bra inkörd och trivs med det så vi kanske kan komma ut och tävla lite lätt sen. han tycker ju det är såå kul, blir så stolt varje gång han får en rosett och ska verkligen visa upp sig på ärevarvet sen. så det vore kul för honom om han fick tävla lite igen, tror han saknar det livet. även om han för det mesta inte vill gå in i transporten, så märker man ju att han älskar allt när han väl kommit till tävlingsbanan, och får gå ur transporten och spatsera runt på tävlingsområdet. han är ju en häst som syns, med sin lite ovanliga färg och så. så han drar alltid en massa blickar till sig, vilket han bara njuter av. man märker så tydligt på honom att han gillade det, att få tävla och visa upp sig, få priser.. (:



men oj, vad kul om han redan varit inkörd, eller åtminstone påbörjad. det förklarar en hel del faktiskt. för man tycker ändå att en såpass gammal häst borde reagera lite när man slänger på sele och sånt, har tömkört innan med linor och hängt lite här och var och han bryr sig inte. igår när jag ledde honom med sele gick jag ju och drog lite så som det gör med vagn sen, mest för att se hur han reagerar, och då la han bara mer vikt framåt och började ta i och dra ordentligt. tyckte det var lite märkligt, för han är så lugn och trygg med allt. trodde han skulle reagera lite på det iaf. men om han varit inkörd sen innan så förklarar det ju en hel del, han har ju redan varit med om det här och vet vad som gäller isf ju (:

2008-08-14 @ 22:40:59
URL: http://rum311.blogg.se/

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0