Jag tror inte mina ögon =D

Jag var inne och kollade på våran lokala ryttarförenings hemsida förut. Red där ifrån 1995-2001, så jag ville kika inom för att se om det hänt något nytt. Vad hittar jag inte på förstasidan? Om inte en sommarhälsning från Pyssling <3 Han var mitt allt under min ridskoletid, han visste allt om mig ;-D Han var inte så värst omtyckt pga diverse anledningar, vilket jag aldrig förstod! Fanns ju ingen goare ponny! Minns en massa fina grejer som hände under åren, som en gång när vi somnade ihop inne i det gamla ponnystallet ^^, Eller när vi satt och delade på minttabletter/colaflaskor/frukt =P Eller den sista gången jag fick rida honom. Minns det som igår! Den mest underbara trav och galopp som finns, man satt som i en fåtölj! Aldrig några problem eller dumheter med Pyssling, verkligen en allroundponny! Han älskade att tävla och vinna : )
Men sedan när jag blev allergisk och fick mer och mer ge upp hästarna så försvann han ur mitt liv =( Jag hälsade på ibland, men fick problem med astman. Så nästa gång jag kom var han såld och borta. Inte förräns många år senare fick jag veta vart han hamnat i Sverige, men inte mer.
Men nu! Nu är jag lugn, jag vet att han har det bra, han såg så vacker ut på bilderna. Precis som jag minns han. Tänk att få se han en gång till. Jag var tvungen att gå ut i förrådet för att titta i mina gamla album från ridskoletiden. Vackra ponny! Försökte ta bilder med digitalkameran på gamla papperskort, men det blev inge vidare. Men iaf litet bildbevis på sötisen =)  10-12 år gamla.

Sötnosen i hagen sommaren -98. Se den vackra färgen <3



En sen höstdag i rasthagen, nyfikna lilla sak ^^,


'
I sjöhagen sommaren -99 eller -00


Kommentarer
Postat av: Jonna

min prins <3 ser att han inte förändrats mycket genom alla åren, möjligtvis fått lite mage.. men det kan han gott få ha efter alla år han skött sig så bra! sen är han ju inte direkt purung, han fyllde ju 22 i våras, även om det är någon han själv inte vill låtsas om! :P men vad hemskt att du inte fick veta nåt! jag höll kontakten med en del av hans skötare och lite sånt ett par år efter att vi köpte honom, tror vi då skrev ett brev till dom och lämnade min adress, som dom satte upp i stallet sen.. men vad var det för anledningar till att dom inte gillade honom? jag håller med dig, han är den goaste och snällast som finns. sen har han ju personlighet, men det är tackvare den som vi inte sålt honom vidare. vi försökte, men jag insåg att jag inte kunde leva utan honom så vi hämtade hem honom. dessutom vantrivdes han där, så det var inte så svårt. tror det är meningen att han ska vara hos oss tills han dör nu, han verkar vilja det. han är, och kommer förbli, mitt allt långt förbi det att han själv får gå vidare till Trappalanda. det finns ingen som honom! <3

2008-08-14 @ 09:51:00
URL: http://rum311.blogg.se/
Postat av: Ida

Oh, en smal Pyssling! :D

2008-08-14 @ 22:54:38
URL: http://iiidanilsson.blogg.se/
Postat av: Jonna

ja, känns lite konstigt att se honom så smal. det är han inte nu direkt. vägde honom igår.. skämms för att säga hur mycket han väger. men kan säga som så att han behöver banta ner sig 40kg för att hålla den vikt jag tycker är lagom för honom egentligen. han är gräsligt tjock nu! :S men jag var ju borta en månad med och det fanns ingen annan som kunde motionera honom då, så då gick han ju bara på bete och åt och blev tjock.. får träna bort den där magen nu under hösten/vintern så han blir smal och fin lagom tills nästa bete :P haha

2008-08-15 @ 09:32:22
URL: http://rum311.blogg.se/

Please leave a note <3

Whats your name pretty?
Remember the times?

You got mail?: (the others cant see it)

URL/Where can i find U?

Scribble here:

Trackback
RSS 2.0